Knieklachten

Knieklachten zijn er in alle vormen en maten. U kunt bij ons terecht voor alle vormen van kniepijn. Hieronder zullen wij de verschillende knieklachten toelichten:

• Artrose: of ook wel slijtage genoemd. Dit is een aandoening die je kunt oplopen door langdurige overbelasten en wanneer je op leeftijd raakt. Het kan zijn dat bij hevige slijtage je een operatie moet ondergaan en een knieprothese geplaatst word.
  • Meniscus klachten: deze kunnen ontstaan na een plotselinge geforceerde draaibeweging. De meniscus kan geïrriteerd raken maar ook (gedeeltelijk) scheuren.
  • Gescheurde kniebanden en / of kruisbanden: de banden stabiliseren het kniegewricht, wanneer deze gedeeltelijk of geheel scheuren kan je de knie moeilijk buigen en zal je makkelijk door de knie zakken.
  • Breuk: na een val of ongeluk kun je je botten rondom de knie breken.
  • Artritis: dit is een ontsteking in het kniegewricht welke door bijvoorbeeld reuma kan ontstaan.
  • Slijmbeursontsteking: slijmbeurzen zijn een soort stootkussentjes welke bij te veel druk of na stoten kunnen ontsteken. Zo kan dit ook gebeuren bij de slijmbeurs direct voor de knieschijf.
  • Cyste: in de knieholte kan de zogenoemde Bakerse cyste ontstaan, dit is een onschuldige zwelling in de knieholte. Doordat deze cyste in de weg kan zitten tijdens bewegen kan deze pijnklachten en een bewegingsbeperking veroorzaken.

Bij FysioFaster beschikken wij over allerlei behandelmogelijkheden om een van hierboven genoemde klachten te behandelen. Zo kan er gebruik gemaakt worden van: Shockwave therapie, oefentherapie/oefeningen, kinesiotaping, massage, mobilisatietechnieken, dry needling en mogelijkheid tot trainen door middel van MTT.  Ook beschikken we op een aantal locaties over een echo-apparaat om zo nog nauwkeuriger de klacht op te sporen.